ביטוח חיים קולקטיבי

עובדי ארגון מכל סוג שהוא הם ההון האמתי והמשמעותי ביותר של הארגון. הדבר נכון בחברות קטנות של 10 עובדים ובחברות גדולות של אלפי עובדים, בדיוק באותה המידה. ארגון ללא הון אנושי איכותי, בכל דרגי הפעילות, אינו יכול להגיע לתוצאות להן הוא מייחל. אי לכך, חברות רבות במשק הישראלי, מחפשות כל דרך אפשרית, לתגמל את העובדים שלהן. עובד מתוגמל הוא עובד מרוצה, הוא עובד יצרני ואחראי. סוגי התגמולים שונים והם יכולים להיות סביב נופשים מסובסדים, אירועים מיוחדים לעובדים, בונוסים כספיים ושירותים אחרים.

 

ביטוחים לעובדים – הטבה מועדפת

אחת ההטבות שעובדים מעריכים מאוד היא רכישה של ביטוחים שונים עבורם.יש ארגונים מתקדמים הנעזרים ביועצי ביטוח שתפקידם הוא להרכיב את תמהיל הביטוחים המיטיב ביותר עבור עובדי הארגון. יועצי ביטוח בריאות דואגים שכל פוליסה תכיל את הסעיפים החשובים והמקיפים ביותר, בכדי שבמידת הצורך, כשתופעל הפוליסה, יקבל העובד את הפיצויים הגבוהים ביותר שניתן לקבל במצבו, תוך קבלת שירות אישי ויעיל מחברת הביטוח. בעקבות כך, מרבית העובדים שמחים לקבל פוליסת ביטוח חיים קולקטיבי, בפרמיה קבועה וסבירה. חשוב לציין, על פי רוב, כל עובד חדש שיתקבל לעבודה בארגון, יוכל להצטרף באופן מידי לפוליסת הביטוח. בנוסף לביטוח החיים הקולקטיבי, בחלק מהארגונים, מוסיפים גם ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות קבוצתי, ביטוח סיעודי קולקטיבי וביטוח אחריות מקצועית, עבור עובדים שצריכים הגנה ביטוחית בהתאם לתפקיד שלהם בארגון.

 

פוליסת ביטוח חיים קולקטיבי

ארגונים גדולים, בהם פועלים מאות או אלפי עובדים, מעניקים לעובדיהם, בדרך כלל, הטבות שונות ומגוונות. אחת ההטבות האלה היא פוליסת ביטוח חיים קולקטיבי. הארגון מפרסם-באמצעות היועץ- מכרז ומזמין כמה חברות ביטוח להציע הצעות, במטרה לקבל, בסופו של תהליך, את ההצעה הטובה ביותר עבור העובדים. על פי רוב, יהיה מדובר בפוליסת ביטוח חיים מורחבת ומיטיבה. לאחר משא ומתן, תתקבל החלטה, הנהלת הארגון תיידע את העובדים בדבר ותציע להם להצטרף לביטוח. אחת לתקופה מבצע הארגון מכרז חדש (על פי רוב, אחת ל- 5 שנים), ובוחר, בהתאם לתנאים, את החברה עמה הוא ימשיך לבטח את העובדים. לעיתים זו אותה חברה ולעיתים, תבחר חברת ביטוח אחרת.

 

היתרונות של ביטוח חיים קולקטיבי

ביטוח חיים מבטיח הגנה כלכלית לבני משפחתו של העובד במידה וחלילה ילך העובד לעולמו. היות והארגונים מעוניינים לתגמל את העובדים, לחזק את הקשר עמם ולהשביח את נאמנותם לארגון, חלק משמעותי מהארגונים מחליט לסבסד באופן חלקי או מלא את הפרמיה של פוליסת הביטוח. ביטוח חיים קולקטיבי הוא האופציה הטובה ביותר לקבלת פוליסה איכותית ומורחבת, במחיר זול ואטרקטיבי. הפרמיה זולה מכיוון שכמות העובדים משפיעה מאוד על מחיר הפוליסה, ככל שישנם יותר עובדים המחיר נמוך יותר. עסקה מסוג זה טובה לשני הצדדים באותה המידה, הן לארגון המבטח את עובדיו בפוליסה אטרקטיבית והן, לחברה המבטחת, הנהנת מהיקף מבוטחים גדול בעסקה אחת רווחית.

היות ומדובר בכמות גדולה מאוד של מבוטחים, לא נדרשת חתימה על הצהרת בריאות. חיתום העובדים, כל אחד בתורו, נעשה בצורה אוטומטית וכל עובד יכול להיות חבר בקבוצת המבוטחים, ללא קשר למצבו הבריאותי בעבר או בהווה. קיימת אפשרות, לכל עובד בארגון, לבקש הרחבת פוליסה, כזאת או אחרת, עבור עצמו כגון: הרחבה למקרה של נכות, תאונה, מחלה קשה וזאת בהתאם לגילו.

 

המשכיות הביטוח

עובד אשר סיים את עבודתו בארגון מכל סיבה שהיא, יוכל ליהנות גם לאחר מכן מפוליסת הביטוח. העובד יכול, בצורה עצמאית, לבקש להמשיך את הביטוח, בהתאם לתנאי ההמשכיות המופיעים בפוליסה. החיסרון היחיד יהיה שהפרמיה תהיה יקרה יותר. ההמלצה תהיה תמיד, להמשיך את פוליסת הביטוח עצמאית, או דרך מקום עבודה חדש, מכיוון שמדובר בפוליסה הכוללת תנאים משופרים ומיטיבים מאוד. חשוב לציין, אין זה משנה לאיזה דרג שייך העובד בחברה, כל העובדים מרמת העובד הזוטר ועד המנכ"ל, נהנים מאותה פוליסת ביטוח, באותם התנאים ובאותו המחיר.

 

בחירת מוטבים

במעמד החתימה על פוליסת הביטוח, יידרש כל עובד לציין את שמות המוטב או המוטבים, במצב של הפעלת הפוליסה והצורך בהעברת כספים לאדם אחר. במרבית המקרים יהיו אלה היורשים של החתום על הפוליסה.

אם יש לכם ביטוח בריאות קולקטיבי ואם עדיין אין לכם, מוזמנים להתייעץ עם היועצים המקצועיים שלנו ב"פרש קונספט"-חברת הייעוץ המובילה לביטוחי בריאות בישראל. הייעוץ הוא ללא עלות וללא התחייבות.
השאירו פרטים באתר או התקשרו- 077-997-0919

ייעוץ בביטוח בריאות קבוצתי?