ביטוח רפואי קולקטיבי

אנשים רבים, המבקשים לרכוש לעצמם ביטוח רפואי, לצרכים אישיים או לצרכים מקצועיים, עושים זאת בצורה עצמאית אל מול חברת הביטוח המספקת ביטוחים מסוג זה. פוליסת הביטוח מותאמת אליהם ולצרכיהם באופן אישי, בהתאם לתנאים שחברת הביטוח קובעת בפוליסת הביטוח המדוברת. אולם, ישנם מקרים רבים בהם יכולים אנשים לרכוש ביטוח רפואי קולקטיבי, דרך מקום עבודתם. מדובר בפוליסת ביטוח מורחבת ובתנאים טובים בהרבה ממה שיכול לקבל אדם, בהתנהלות עצמאית שלו אל מול חברת הביטוח. 

 

מהו ביטוח רפואי קולקטיבי?

ביטוח רפואי קולקטיבי הינו ביטוח הנמכר על ידי חברת ביטוח, לקבוצת אנשים מאורגנת, על פי רוב, כחלק ממקום עבודה, כאשר כל חברי הקבוצה מקבלים בדיוק את אותם התנאים, משלמים עלות דומה, בהתאם לבחירה של כל חבר בקבוצה באם להרחיב את הפוליסה, או להישאר עם חבילת הבסיס. בכל מקרה, מאפייני הכיסוי של כל חברי הקבוצה יהיו דומים ולא ישתנו בין מבוטח אחד למבוטח אחר.

מקומות עבודה רבים מעוניינים להיטיב עם העובדים שלהם ואחת ההטבות השכיחות ביותר הנה, רכישת ביטוח רפואי קולקטיבי. אחד היתרונות הבולטים של הביטוח הרפואי הקולקטיבי הינו, האפשרות לצרף לביטוח, באותם תנאים, את כל בני משפחתו, מדרגה ראשונה, של העובד בארגון. מקומות עבודה רבים מגדילים לעשות ומסבסדים חלק מעלות הפרמיה השנתית של הביטוח.

 

היתרונות של הביטוח הרפואי הקולקטיבי

ישנם מספר יתרונות מובהקים לביטוח רפואי קולקטיבי:

  • עלות שנתית אטרקטיבית מאוד – ברוב המקרים, העלות השנתית של פוליסת הביטוח תהיה אטרקטיבית מאוד, ביחס למה שהיה משלם אדם פרטי לאותה חברת ביטוח, עבור אותה פוליסה בדיוק. הסיבה ברורה, רכישה של הרבה פוליסות בבת אחת, מפחיתה משמעותית את העלות לפוליסה. בנוסף, יש לציין, החברה המבטחת לוקחת בחשבון שלא כל אחד מחברי הקבוצה, יממש את פוליסת הביטוח ולכן, העסקה הופכת לכדאית מאוד עבורה. במקביל למחיר האטרקטיבי אותו מעניקה החברה המבטחת, המעסיק הרוכש, מסבסד, על פי רוב, חלק מעלות הפרמיה השנתית, כך שהעובד מקבל באמת מחיר מאוד מיטיב.
  • לא נדרש חיתום והצהרת בריאות – בשונה מפוליסת ביטוח סטנדרטית, במקרה של ביטוח רפואי קולקטיבי, על פי רוב, לא נדרש מהמועמד להגיש הצהרת בריאות מקיפה, אודות מצבו הרפואי באותו רגע והוא מקבל אישור לפוליסה באופן אוטומטי. מדובר באלמנט משמעותי ביותר, מכיוון שבמידה וקיימות אצל המועמד בעיות רפואיות, הן יכוסו ולא ייקרו לו את פוליסת הביטוח.
  • המשכיות פוליסת הביטוח – פוליסה הנרכשת באופן קולקטיבי, יכולה ליהנות מהמשכיות באופן עצמאי, במצב בו העובד, מכל סיבה שהיא, עזב את מקום עבודתו, עבר למקום עבודה אחר, או הפך לעצמאי. אמנם, מחיר הפוליסה יהיה מעט יקר יותר אולם, התנאים המשודרגים של הפוליסה יישמרו לו ולבני ביתו.

 

ההטבות מהן ניתן ליהנות במסגרת ביטוח רפואי קולקטיבי

לחברות הביטוח אינטרס מובהק במכירת ביטוח רפואי קולקטיבי, הן מרוויחות כמויות גדולות של לקוחות משלמים והן יודעות שחלק מהעובדים לא יממשו את הפוליסה והרווח עליהם יהיה מלא. אי לכך, לחברות הביטוח משתלם יותר למכור ביטוח רפואי קולקטיבי מאשר ביטוח רפואי ליחיד, על אף העובדה שהיחיד משלם יותר בעבור הפוליסה.

אי לכך, חברות הביטוח מעניקות הטבות שונות לקבוצות הרוכשות ביטוח רפואי קולקטיבי: ביטול הצורך בהצהרת בריאות, עלות פוליסה זולה במיוחד ועיקרון ההמשכיות. ארגונים במקרים רבים מלווים ביועץ ביטוח בריאות מקצועי ובכך מבטיחים לעובדים את הפוליסות החדשניות ומרחיבות ביותר.

זאת ועוד, מכיוון שמדובר בעסקה טובה מאוד עבור חברות הביטוח, ומכיוון שיועצי הביטוח מנוסים מאד בניהול מו"מ מולן, הן מתחרות האחת בשנייה על הלקוחות והנהנים מתחרות זו הן החברות העסקיות, המקבלות עבור עובדיהן כיסויים מורחבים, עבורם, אחרים משלמים הרבה מאוד כסף. 

 

מהן התקנות של ביטוח רפואי קולקטיבי?

ארבע תקנות עיקריות לביטוח רפואי קולקטיבי כדלקמן:

  • ביטוח רפואי קולקטיבי מיועד לקבוצת אנשים המונה לפחות 50 איש, המשתייכים לגוף מסוים כדוגמת עובדים במקום עבודה, קבוצות ספורט, עמותות וכו'.
  • תנאי הפוליסה נקבעים על ידי חברות הביטוח עצמן, מול נציג מטעם הארגון, על פי רוב, המעסיק או ב"כ שלו. המבוטחים אינם יכולים להשפיע בשום צורה על מרכיבי הפוליסה ואינם יכולים לשנותם. שינויים ותוספות יכולים להתבצע, אך ורק, על ידי המעסיק שהוא בעל הפוליסה.
  • הפרמיה השנתית שתשולם לחברת הביטוח עבור הפוליסה, משתנה על פי קבוצת הגיל של כל מבוטח אולם, באופן כללי, מחיר הפוליסה יהיה זהה לכל חברי הקבוצה.
  • בניגוד לביטוח רפואי פרטי, אין צורך בחתימה על הצהרת בריאות, כשמדובר בביטוח רפואי קולקטיבי. במקרים מעט יוצאי דופן, יידרש הליך חיתום מקוצר.

 

על מנת לרכוש את הביטוח הרפואי הקולקטיבי הטוב ביותר לעובדיכם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתייעץ עם היועצים המקצועיים שלנו ב"פרש קונספט" חברת הייעוץ המובילה לביטוחי בריאות בישראל. הייעוץ הוא ללא עלות וללא התחייבות.
השאירו פרטים באתר או התקשרו – 077-997-0919

ייעוץ בביטוח בריאות קבוצתי?