מה חשיבות ביצוע ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים?

מזה מספר שנים ניתן להבחין בעלייה מתמדת בשיעור החברות והארגונים, המציעים ביטוחי בריאות קבוצתיים פרטיים לעובדים שלהם. ניתן לראות שתופעה זו חוצה את כל ענפי המשק הישראלי ואיננה מאפיינת דווקא סקטור עסקי מסוים. מה חשיבות ביצוע ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים? בדרך זו מקרבת את עצמה החברה לליבו של העובד, מראה לו שלהנהלת החברה אכפת ממנו ומבני משפחתו והיא דואגת לו לביטוח חשוב שיגן על בריאותו, בתנאים הכי טובים שניתן לקבל.

 

מצב מערכת הבריאות בישראל

מערכת הבריאות הציבורית הישראלית נחשבת לטובה מאוד אולם, איננו שונים משאר מדינות המערב וגם אצלנו, מפאת אילוצים תקציביים, היא מוגבלת ביכולותיה ולא מסוגלת לספק לאזרחים את כל מכלול השירותים הרפואיים הנדרשים לכל אזרח במדינה. אי לכך, בשאלה מה חשיבות ביצוע ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים, התשובה היא שלמערכת הבריאות הציבורית אין את כל הפתרונות עבורנו ולכן, או שנסתפק בשירותי בריאות לא מספקים או שנאלץ לשלם סכומי כסף גבוהים עבור שירותים רפואיים משלימים. הדרך הטובה ביותר היא , או שנשתלב בתוך ביטוח בריאות קבוצתי דרך מקום העבודה. הנתונים במדינת ישראל מראים שמחצית מהאוכלוסייה מבוטחת בביטוח בריאות פרטי ורוב גדול מהמבוטחים בביטוח זה, מבוטחים בביטוח בריאות קבוצתי דרך מקום העבודה.

 

מהו ביטוח בריאות קבוצתי?

ביטוח בריאות קבוצתי הינוהנו ביטוח המיועד לקבוצה המונה מינימום של 50 אנשים, המשתייכים לאותו ארגון: קבוצת ספורט, חברה עסקית, אגודת סטודנטים, ארגון מורים וכו'. מנהל הארגון, יחד עם יועץ הביטוח הקבוצתי ונציג החברה המבטחת, מתכננים את המפרט המלא של פוליסת הביטוח והם דואגים, כל אחד מתוך האינטרס שלו, להביא לעובדים חבילת ביטוח בריאות מורחבת וזולה. חברת הביטוח יכולה להיות נדיבה לאור העובדה שמדובר בכמות גדולה של מבוטחים חדשים והמעסיק מעוניין להיטיב עםלצ'אפר את עובדיו ולהראות להם שהוא דואג להם ולמגוון הצרכים שלהם, בשימת דגש על בריאותם תפקידו של יועץ הביטוח הוא לוודא שהאינטרסים של הארגון והעובדים נענים במלואם…

 

מה חשיבות ביצוע ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים?

לשאלה שבכותרת זו ישנן מספר תשובות והן מייצגות אינטרסים שונים של מנהל הארגון, המחליט להיטיב עם עובדיו ורוכש עבורם ביטוח בריאות קבוצתי. ראשית, האינטרס של מנהל הארגון, המבקש לעצמו עובדים חרוצים שאוהבים ודואגים למקום העבודה שלהם. מטרה זו יכולה להיות מושגת באמצעות דאגה של מנהל הארגון לעובדים. רכישת ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים, מוכיחה לעובד בארגון שהארגון דואג לו ומבקש להשיג עבורו הטבות שונות, בתחומים שונים. מכיוון שנושא הבריאות של העובד ובני משפחתו הוא הדבר החשוב מביותר לכל עובד, ביטוח בריאות הוא ההטבהשי החשובה ביותר.נכון. מצד שני, מנהל הארגון משיג בכך גם את האינטרס שלו ושל הארגון מכיוון שעובד מרוצה הוא עובד טוב יותר, המניב תפוקה גבוהה יותר מעצמו ובכך הוא מקדם את הארגון ומטרותיו העסקיות. בנוסף, מנהל הארגון מעונייןמעונין בעובדים בריאים ומתפקדים (וכך גם בני משפחתם) ולכן, ביטוח בריאות, המבטיח לעובדים שירותי בריאות ברמה הטובה ביותר, עונהמשרתים את הצורך של מנהל הארגון, בעובדים בריאים ונמרצים.

 

היועץ שעושה את ההבדל

מנהלי הארגונים השונים, לא אינם בהכרח, מבינים בביטוח בריאות קבוצתי. לכן, מוטב שיתייעצו עם איש מקצוע בטרם ייפגשו עם נציג חברת הביטוח,, ליועץ יש יתרון גדול, בכל הקשור לידע ולניסיון, בתחום ביטוחי הבריאות הקבוצתיים. מומלץ מאד ישנם ארגונים המעסיקים יועץ ביטוחי באופן שוטף והוא מייעץ להם גם בנושא ביטוח בריאות קבוצתי. אולם, קיימת גם האופציה, לפנות לחברת יועצים חיצונית, כגון פרש קונספט הוותיקה ולקבל מאחד היועצים שלה, ייעוץ אחראי, המייצג אך ורק את האינטרסים של הארגון, מנהליו ועובדיו. אי לכך, מומלץ לפנות לפרש קונספט שתלווה אתכם בכל התהליך ותנהל עבורכם את המו”מ מול חברות הביטוח, כך שתהיו בטוחים שקיבלתם את הפוליסה המתאימה והכדאית ביותר עבורכם. ולהגיע לפגישה עם נציג חברת הביטוח מוכנים.

 

אלו מרכיבים ביטוחיים כלולים בביטוח בריאות קבוצתי?

ביטוח בריאות קבוצתי מורכב, ברוב המקרים, בהתאם לשיקולי תקציב של המעסיק. אפשר להרכיב פוליסת ביטוח בריאות ממספר שכבות, כאשר השכבה הראשונה מספקת כיסוי מורחב למצב של קטסטרופה. מדובר בשכבה המהווה חלק מהפוליסה וממומנת על ידי המעסיק עצמו. שאר שכבות הביטוח מוצעות על ידי נציג חברת הביטוח ומנהל הארגון יכול לבחור מה ייכלל בפנים ומה לא והכל בהתאם לתקציב. שכבות ביטוח חשובות בביטוח בריאות קבוצתי הנן: כיסוי לביצוע ניתוחים בארץ ובחוץ לארץ, כיסוי עבור מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות ולעיתים גם ביטוח אבדן כושר עבודה וכו'.

חשוב לדעת, ביטוח בריאות קולקטיבי מוגבל בזמן ויכול להיות תקף עד חמש שנים בלבד. בתום התקופה ניתן יהיה לחדש את הפוליסה אולם, חברת הביטוח אינה מחויבת לאותם התנאים של הפוליסה שהסתיימה.

 

מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתייעץ עם היועצים המקצועיים שלנו ב"פרש קונספט" חברת הייעוץ המובילה לביטוחי בריאות בישראל. הייעוץ הוא ללא עלות וללא התחייבות.
השאירו פרטים באתר או התקשרו- 077-997-0919

ייעוץ בביטוח בריאות קבוצתי?