ביטוח בריאות לארגונים

ביטוח בריאות לארגונים הפך לנורמה ובשנים האחרונות חל גידול עצום  במספר החברות המספקות ביטוחים לעובדים שלהן. ביטוח בריאות בחברות הוא לא נחלתן של חברות היי טק בלבד וכיום, מדובר במגוון רחב מאוד של חברות, הבוחרות לדאוג לעובדיהן. הטבה חשובה ומשמעותית זו היא גם כלי מהותי בגיוס ושימור עובדים.

 

החשיבות של ביטוח בריאות לארגונים

למרות העובדה שבמדינת ישראל קיימים שירותי בריאות איכותיים, הן ברמה הארצית והן ברמה הקהילתית,לא תמיד זוכים האזרחים לקבל את כל הטיפולים להם הם זקוקים ובעיקר במועד הנכון. לעיתים יש לכך השפעות מסכנות חיים. גם מערכת בריאות איכותית כמו זו הקיימת בישראל סובלת מהעדר תקציב מספיק, כדי לענות על כלל הצרכים של האזרחים החולים, ללא קשר, איזה ביטוח יש להם בקופת החולים. אי לכך, הנתונים היבשים מראים שאחוז גבוה מאוד של שירותי הבריאות אותם צורכים באזרחים, משולמים מכיסם הפרטי (מדובר בכ- 40%).

 

נתון שהוא לא פחות ממדהים

מחצית מאוכלוסיית מדינת ישראל מבוטחת בביטוחים פרטיים ואין ספק שזהו נתון מעניין. אולם, הנתון המדהים הוא ששמונים אחוזים מבעלי הביטוחים הפרטיים, מבוטחים בביטוח בריאות לארגונים כלומר, דרך מקום העבודה שלהם. רק עשרים אחוזים, מימנו  לעצמם פוליסת ביטוח בריאות פרטית באופן עצמאי ן. ללא ספק נתון מדהים.

 

הרעיון שעומד מאחורי ביטוח בריאות לארגונים

ביטוח בריאות לארגונים הוא ביטוח אותו מספק הארגון לכלל העובדים ובד"כ גם לבני משפחתם, מתוך תפיסת עולם שבריאות העובד ומשפחתו היא הגורם החשוב ביותר באיכות חיי העובד  וכי ביטוח כזה גם עשוי לחזק את הקשר של העובד עם הארגון. ישנם ארגונים בהם פועל ועד עובדים חזק והוא זה שלוקח את המושכות לידיים ודואג שהנהלת הארגון תספק לעובדים את אופציית הביטוח הקבוצתי. בארגונים אחרים מדובר ביוזמה של מנהלי הארגון שמבינים את חשיבות הנושא. ביטוח בריאות קבוצתי מקנה למבוטח שני סוגים של כיסויים רפואיים: כיסויים מצילי חיים, בד"כ  לטיפולים רפואיים מאוד יקרים, שחלקם אינם ניתנים להשגה בארץ ודורשים טיסה וקבלת טיפול במדינה זרה ובנוסף, כיסוי לתרופות מצילות חיים שאינן נמצאות בסל התרופותי. הכיסוי השני הינו כיסוי הכולל שירותים אמבולטוריים לדוגמה בדיקת MRI או התייעצות עם רופא מומחה בעל שם. ייעוץ וליווי בבניית הביטוח הקבוצתי מאפשר למנהלי הארגון לבחור את סוגי הכיסויים וכך, להתאימם לחתך ולצרכי העובדים הפועלים בו.

 

היתרונות של ביטוח בריאות לארגונים

היתרון החשוב ביותר בביטוח בריאות לארגונים הוא האפשרות לצרף לביטוח  את כל העובדים ובני משפחתם ללא הצהרת בריאות,דבר שלא קיים בביטוחי בריאות אחרים ומאפשר לבטח גם את מי שאף חברת ביטוח לא הייתה מוכנה לבטח.יתרון משמעותי ביותר נוסף כשמדברים על ביטוח בריאות קבוצתי והוא עלות הפרמיה השנתית. אין מה לעשות, בעסקים כמו בעסקים הגודל בהחלט קובע וככל שהארגון גדול יותר ומבטח מספר רב יותר של עובדים, כך מחיר הפרמיה השנתית יהיה אטרקטיבי וזול יותר. יועץ לביטוחי בריאות גם עורך מכרז בין חברות הביטוח ומשיג עבור הארגון את המחיר הטוב ביותר לפוליסה הספציפית שלו.ישנם ארגונים שלוקחים על עצמם את תשלום הפרמיה השנתית מכיוון שהם בעלי הפוליסה בפועל, העובד לא נדרש לשלם דבר וזוכה לכיסוי ביטוחי מורחב ללא עלות. ניתן להזכיר יתרון נוסף, ברוב גדול של המקרים, המבוטחים בביטוח בריאות קבוצתי, יונחו לבצע כל הליך הקשור בביטוח לרבות, הגשת תביעה, באמצעות יועץ ביטוח קולקטיבי. עובדה זו מקנה למבוטח את רמת השירות הגבוהה ביותר, ולקבל ייעוץ מקצועי ואמין ללא עלות, ובכך להעלות את הסיכוי לזכות בתביעה שהגיש ואף לערער על תביעה שנדחתה.

 

אחד האלמנטים החשובים בביטוח בריאות הוא נושא ההמשכיות. ביטוח בריאות לארגונים, מאפשר לעובד, גם אם סיים את עבודתו בארגון, להמשיך ולהחזיק בפוליסה המיוחדת אותה קיבל דרך הארגון, כאשר אלמנט ההמשכיות נשמר לזכותו. החברה המבטחת מתחייבת במקרה זה לרצף ביטוחי -הטבה  חשובה ביותר. הזכאות להמשכיות עומדת לרשות העובד, במשך 60 ימים מרגע עזיבתו את הארגון.

 

אם יש לכם ביטוח בריאות לארגונים ואם עדיין אין לכם, מוזמנים להתייעץ עם היועצים המקצועיים שלנו ב"פרש קונספט"-חברת הייעוץ המובילה לביטוחי בריאות בישראל. הייעוץ הוא ללא עלות וללא התחייבות. השאירו פרטים באתר
או התקשרו- 077-997-0919

ייעוץ בביטוח בריאות קבוצתי?