מה ההבדל בין חברת ביטוח, סוכן ויועץ ביטוח?

התבלבלתם מהיצע ההגדרות של אנשי המקצוע שמוכנים לעזור לכם בייעול התיק הביטוחי? אתם לא היחידים! ענף הביטוח מתפתח ללא הרף ואיתו גם אנשי המקצוע העוסקים בתחום. כל אחד מהם אחראי על תחום אחר וניתן לערוך מעין חלוקת תפקידים די ברורה ביניהם, אך יש אחד שמלווה אתכם לכל אורך הדרך וזה היועץ. במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע על ההבדל בין חברה סוכן ויועץ ביטוח. הביקוש בשטח העלה את הצורך לכתוב על כך. בהמשך גם נסקור בקצרה לאיזה תחום אנחנו משתייכים ומה תוכלו לקבל מאיתנו. שלכם, צוות פרש קונספט.

 

אני רוצה לרכוש ביטוח – אל מי אני צריך לפנות?

ברכישת ביטוח, במיוחד אם אתם מנהלי ארגונים וחברות ואתם רוצים לרכוש ביטוחים לכלל העובדים עליהם אתם אחראיים, אתם רוצים שהביטוח הנרכש יהיה משתלם לכם מבחינת מחיר, אך הוא גם יציע את התנאים המתאימים והטובים ביותר לעובדים שירגישו שיש בחברה מישהו שדואג לרווחתם האישית.

כדי לרכוש ביטוח קבוצתי לעובדים, ניתן לפנות למספר גופים: לחברת ביטוח, לסוכן ביטוח ולחילופין, ליועץ ביטוח, שיחסוך מכם את כל זה. מה יהיה הדבר הנכון ביותר במקרה כזה ומה תפקיד כל אחד מהם?

 

מה ההבדל בין חברה סוכן ויועץ ביטוח ומתי לפנות לכל אחד מהם?

כשאנחנו רוכשים ביטוח לעצמנו או לעובדים שלנו, אנחנו מחפשים הגנה ביטוחית שתקנה לנו שקט נפשי לטווח ארוך. אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו משלמים מחירים יקרים מידי, ומצד שני, תנאי הביטוח חשובים לנו ואנו רוצים להנות מכיסוי ביטוחי מקיף ככל הניתן. לכן, העדיפות תהיה לפנות למי שמשרת את האינטרסים שלנו. לא נרצה לפנות לגוף שיש לו אינטרס מנוגד לשלנו… ויש גופים כאלו.

 

חברת ביטוח

חברת ביטוח היא זו שמנפיקה את פוליסות הביטוח לכלל המבוטחים. יש לא מעט חברות ביטוח בישראל. חברות הביטוח הן גוף פיננסי לכל דבר. הן מציעות כיסוי ביטוחי כמו פיצוי כספי למקרים שקבעו בפוליסה תמורת תשלום פרמיה חודשית. בתור מבוטחים אתם תקבלו מחברת הביטוח את הפוליסה עצמה ודו"חות תקופתיים שישקפו את מצב הביטוחים הרשומים על שימכם בחברה.

האינטרס של חברת הביטוח – לצבור כמה שיותר כסף! חברות הביטוח הן עסקים פיננסיים לכל דבר. הרווח שלהן מתקבל על ידי מתן הגנה ביטוחית. חברות הביטוח מציעות מעטפת ביטוחית תמורת פרמיה חודשית (שזה הרווח שלהן). החברות אומנם צריכות לפצות במקרים ביטוחיים. אך הן מרוויחות לא מעט מכלל הפרמיות המתקבלות ולעיתים קרובות מקשות על המבוטח בבואו לקבל פיצוי. חשוב לציין כי חברות הביטוח עצמן רוכשות ביטוח שיבטח גם אותן ויש כאן אסטרטגיה עסקית מובהקת. בתור מבוטחים, תוכלו לקבל פוליסות מדף מסויימות המוצעות על ידי חברת הביטוח. היא לא תיבנה במיוחד עבורכם והחברה תעשה בעיקר מה שרווחי ונכון לה אל חברת הביטוח עצמה אתם יכולים לפנות ישירות לרכוש ביטוח, אך לא מומלץ לעשות זאת ללא יועץ שיעמוד לצידכם גם בהמשך, כשתרצו לתבוע את חברת הביטוח ויבטיח לכם תנאים ומחיא משופרים..

 

סוכן ביטוח

סוכן ביטוח הוא זה שמשווק את פוליסות הביטוח ומחתים את כל המבוטחים. הוא מתנהל עם מגוון חברות ביטוח, משווק את המוצרים שלהן ללקוחותיו. לקוחותיו יזכו לסיוע בהתנהלות מול חברות הביטוח, בעת הרכישה ובעת מימוש הביטוח או כל שירות מבוקש אחר.

האינטרס של סוכן הביטוח – יש לא מעט סוכני ביטוח אמינים וחשוב לזכור זאת. אך האינטרס של סוכן הביטוח הוא להרוויח כמה שיותר. את הרווחים הוא מקבל מחברות הביטוח על כל מוצר שהוא מכר. כך יוצא שמבלי לשים לב, סוכן הביטוח ימליץ לכם על מוצר ביטוחי שאמנם יכול להיות רלוונטי לכם, אך מתוך אינטרס אישי שלו. כשאתם פונים לסוכן ביטוח, וודאו שאתם פונים לסוכן ביטוח אמין, אחד שאתם מכירים ומעריכים.

 

יועץ ביטוח

יועץ ביטוח מגיע ממקום מקצועי ביותר ואובייקטיבי. הוא לא משווק של חברת ביטוח מסוימת. הוא מכיר את השוק ועל בסיס הנתונים שהוא ממפה יחד עם הלקוח שלו, הוא מאפיין את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכיו. הוא בודק את התיק הביטוחי הקיים, ממפה את הנתונים הכוללים וכותב עבורו את פוליסת ביטוח מומלצת. הוא יערוך מכרז  יופנה למגוון חברות ביטוח וינהל איתם משא ומתן להוזלת מחיר הפרמיה עבור הלקוח שלו.

האינטרס של יועץ הביטוח – להתאים את הפוליסות לארגון המבוטח, לחסוך כמה שיותר כסף למבוטח ולהבטיח מענה מיטבי  ופיצוי מקסימלי לכל מבוטח. הוא לגמרי מחויב ללקוח והוא לא מתמודד עם ניגוד אינטרסים. הוא לא מחויב לאף חברת ביטוח והוא לא נתון ללחצים כלשהם. ליועץ נפנה כאשר נרצה לרכוש ביטוח שיתן לנו מענה הולם למעטפת הביטוחית שלנו, כזו שתהיה מקיפה, מתאימה לנו, אך גם תהיה משתלמת מבחינת המחיר.

 

פרש קונספט – יועצי ביטוח קבוצתי שכדאי שתכירו

אנו צוות יועצי פרש קונספט צברנו ניסיון של עשרות שנים ומומחיות בייעוץ ביטוחי לביטוחי בריאות קבוצתיים. אנו עובדים עם מאות ארגונים מובילים וחברות המעוניינות לבטח את העובדים שלהן באופן המיטבי, במינימום מחיר ובמקסימום תנאים. ברגע שעובד מקבל ביטוח שדואג לרווחה האישית שלו ושל בני משפחתו, תפוקת העבודה עולה ואיתה השקט הנפשי כתוצאה מזה שהוא יודע שהוא ובני משפחתו מוגנים ומלווין לכל אורך הדרך באופן המקצועי ביותר. כך המעסיק נהנה מעובד פרודוקטיבי ונאמן יותר. עכשיו גם אתם יכולים להנות מהליווי המקצועי שלנו. צרו קשר לפגישת ייעוץ ללא עלות או התחייבות.

 

ייעוץ בביטוח בריאות קבוצתי?